Inne Maszyny

Przyczepka do Ursusa – może się przydać

W gospodarstwie rolnym przyczepa do ciągnika ma uniwersalne zastosowanie. Zarówno nowe ciągniki, jak i te wysłużone i obrosłe w legendy Ursusy C-330, C-355 czy C-360 bez względu na porę roku niezmordowanie ciągną przyczepy różnej wielkości. Nawet najbardziej zadbane i utrzymane przyczepki do Ursusa prędzej czy później wymagają naprawy i wymiany części.

Rodzaje przyczep i przyczepek

Która przyczepka jest lepsza: jednoosiowa przyczepa typu tandem czy dwuosiowa? Przyczepa burtowa, a może przyczepa skorupowa? Rolnicy mają różne zdania na ten temat. Nawyki, przyzwyczajenia a przede wszystkim wielkość i potrzeby gospodarstwa rolnego decydują o tym, jaka przyczepa znajdzie w nim zastosowanie. Najpopularniejsze są przyczepy wywrotki. Z punktu widzenia rolników optymalne byłoby przechylanie przyczepy zarówno do tyłu, jak i na boki.

  • Przyczepa typu tandem w czasie postoju wspiera się z przodu dyszlem na stopie, ponieważ ma oś umieszczoną z tyłu. Ułatwia to jej ciągnięcie po nierównym, grząskim terenie i manewrowanie, ale obciąża tylną oś ciągnika. Brak amortyzowanej przedniej osi powoduje, że ciągnik mocno kołysze się na polnej drodze. Przyczepy skorupowe występują przeważnie na podwoziu typu tandem i mają jedynie możliwość hydraulicznego podnoszenia wzdłuż osi podłużnej i wysypywania tylnego. Przyczepę typu tandem trudniej zapiąć i wypiąć, a przy mocnym skręcie dyszel ociera o opony, które szybciej się zużywają.
  • Przyczepa dwuosiowa jest bardziej stabilna, ma amortyzowane obie osie i mały promień skrętu, co pozwala na większy komfort jazdy i zawracanie niemal w miejscu. Łatwiej można ją odczepić i przyczepić do ciągnika nawet z przodu, ale manewrowanie nie należy do najłatwiejszych, szczególnie, gdy ładunek jest nierównomiernie rozłożony. Przyczepa dwuosiowa może łatwo grzęznąć w piasku lub błocie i trudno ją wtedy wyciągnąć.

Co zrobić, gdy burta się zużywa?

Intensywne użytkowanie oraz transportowane materiały sprawiają, że burty do przyczepki ulegają wypaczeniu i korozji. Działają na nie duże naciski, czynniki atmosferyczne, substancje aktywne chemicznie, a przede wszystkim kwasy organiczne. Burty do przyczepki można poddać renowacji, oczyścić metodą piaskowania i pomalować proszkowo farbą antykorozyjną, ale w sytuacji, gdy odkształcenia i korozja posunęły się zbyt daleko, trzeba je wymienić.

Gdzie kupić burty do przyczepki?

Najłatwiej można to zrobić, korzystając z ofert internetowych sklepów rolniczych, które oferują w korzystnych cenach produkowane według oryginalnych specyfikacji technicznych zamienniki burt do różnych typów przyczepek, w różnych wymiarach i kolorach. Dopasowanie burty do oryginalnej przyczepki Ursusa nie powinno być trudne, pozwoli na oszczędność czasu i pieniędzy, a jakość nie będzie ustępowała oryginałowi. Burty do przyczepek są wykonane przez sprawdzonych dostawców ze stalowych profili wypełnionych odpowiedniej grubości blachą z głębokimi przetłoczeniami, solidnie zespawane i zabezpieczone przed korozją. Poza standardowymi burtami w internetowym sklepie z częściami rolniczymi można zamówić nadstawki, burty trójkątne do przyczep z plandekami oraz wszystkie niezbędne akcesoria do ich zamontowania w przyczepce, czyli zawiasy, haki zabezpieczające i zamki.

Powiązane artykuły

Back to top button